Fit kokosowy kopczyk kreta!

Trochę pogłówkowałam i wymyśliłam jak zrobić kopiec kreta, ale w wersji odchudzonej, no i tak by nie stracić oryginalnego smaku. Moja wersja jest FIT, ale ma nieziemski smak i kokosową górę kopczyka- uwielbiam kokos!
Oryginalny przepis ma sporo kalorii, no i jeśli robicie go z pudełka to nie jest to zdrowa opcja, nawet jeśli jecie go raz na jakiś czas. Mój kokosowy kopczyk kreta jest o wiele mniej kaloryczny i według mnie smaczniejszy i na pewno ZDROWSZY!

Jeśli lubisz czekoladę, banany i kokos to ten przepis jest dla CIEBIE! Sprawdź przepis i koniecznie wypróbuj u siebie w kuchni :)


Kokosowy kopczyk kreta.


Składniki (mała tortownica):

CIASTO

100g mąki ryżowej
50g mąki pszennej pełnoziarnistej
2 banany
100g jogurtu naturalnego 0%
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki syropu klonowego lub innego słodzidła
1 łyżka (15g) oleju kokosowego

MASA na wierzch

1 puszka mleczka kokosowego (schłodzone dzień wcześniej)- TYLKO STAŁA CZĘŚĆ
1 łyżka cukru pudru
banan
1 łyżka kakao
ew. 2-3 kostki czekolady starte na wiórki

Przygotowanie:

Przygotowanie najlepiej rozpocząć wieczór wcześniej niż ciasto ma być podane!

Puszkę mleczka kokosowego włożyć do lodówki, aby porządnie się schłodziło.
Wszystkie składniki na ciasto zblendować na gładką masę i przelać do tortownicy wypełnionej papierem do pieczenia. Formę włożyć do piekarnika nagrzanego na 200 stopni na około 30-40 minut. Przed wyjęciem warto zrobić test suchego patyczka drewnianego- jeśli jest suchy po włożeniu i wyjęciu to można zakończyć pieczenie. Ciasto pozostawić do całkowitego ostygnięcia.
Następnego dnia odkroić nożem górę ciasta (odkrojony wierzch można zjeść np. z dżemem- ja ją dałam synkowi do jedzenia) i na wierzchu ułożyć banana pokrojonego w plasterki. 
Do miski przełożyć stałą część schłodzonego mleczka kokosowego- będzie twarda i ciężko się będzie wyjmowała. Wodę z dolnej części puszki można wykorzystać do smoothie lub jakiejś potrawy.
Do miski z mleczkiem kokosowym dodać łyżkę cukru pudru i ubijać na dużych obrotach. Masa będzie po chwili przypominała bitą śmietanę. Do masy można dodać startą na wiórki czekoladę gorzką- ja o tym kompletnie zapomniałam ;)
Kokosową bitą śmietanę przełożyć na ciasto z ułożonymi bananami, a następnie wierzch posypać przez sitko kakao.
Tak zrobione ciasto można jeść od razu lub włożyć na godzinę do lodówki, gdzie mleczko stężeje i łatwiej będzie kroić kopczyk kreta ;)

Moje ciasto podzieliłam na 8 porcji.
1 porcja (już po odkrojeniu wierzchu ciasta) ma 205 kcal w tym- B 3,5g/ T 11g/ W 22g.

SMACZNEGO!



Zachęcam do komentowania wpisów i śledzenia mnie na facebooku i instagramie @zmaganialakomczucha <3 
Kasia Łakomczuszek

Komentarze

Popularne posty