Mocno marchewkowe ciasto w odchudzonej wersji.

"Pytasz, czym jest życie. Równie dobrze możesz spytać, czym jest marchewka. Marchewka to marchewka i tyle."

Antoni Czechow


Uwielbiam smak marchewki w każdej postaci- marchewka jako surówka, tagliatelle marchewkowe, potrawka z kurczaka i marchewki, albo po prostu marchewka w słupki z dipem np. czosnkowym.
Marchewka sama w sobie jest słodka, więc zrobienie z niej ciasta to super pomysł!
 Niestety standardowy przepis na ciasto marchewkowe jest dość ciężki, a polewa sprawia, że jest to mega bomba kaloryczna. Tak więc usiadłam, trochę poczytałam i stworzyłam bardzo apetyczne, marchewkowe ciacho w wersji FIT z pyszną polewą 💓


Marchewkowe ciasto z jogurtową polewą.



Składniki (keksówka lub średnia prostokątna blacha):

CIASTO
4-5 marchewek startych na średnich oczkach tarki
4 jaja
120g płatków owsianych błyskawicznych
1 łyżka oleju kokosowego
3 łyżki ksylitolu lub syropu klonowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka cynamonu

POLEWA
pół szklanki jogurtu naturalnego
pół szklanki serka mascarpone można dać drugie pół jogurtu naturalnego)
2 łyżki ksylitolu
2 łyżeczki żelatyny lub agar agar
opcjonalnie: 1 łyżka wiórków kokosowych

Przygotowanie:

Oddzielić białka od żółtek i ubić je na sztywno ze szczyptą soli. Dalej ubijając dodać żółtka, ksylitol, proszek do pieczenia i cynamon. Do ubitej masy delikatnie mieszając dodawać marchew, a następnie płatki owsiane i olej kokosowy. Marchewkową masę przelać do wyłożonej papierem do pieczenia blachy i piec około 30-40 minut w 180 stopniach-termoobieg.
Po wystudzeniu ciasta można zrobić polewę (ja robiłam ją następnego dnia po upieczeniu). 
Żelatynę rozpuścić w około 50ml bardzo gorącej wody. Połączyć jogurt naturalny z mascarpone i ksylitolem, a następnie wymieszać masę z żelatyną i wylać na ciasto. Polewę można posypać wiórkami kokosowymi- bardzo to polecam! Ciasto z jogurtową polewą włożyć do lodówki, aby żelatyna się ścięła.

SMACZNEGO!



Upiekłam dziś obłędne serniczki budyniowe na spodzie z płatków owsianych, więc spodziewajcie się niedługo przepisu!! 

Zachęcam do komentowania wpisów i śledzenia mnie na facebooku i instagramie <3

Kasia Łakomczuszek

Komentarze

Popularne posty