Serniczki na spodzie z płatków owsianych w fit odsłonie.

"Nie ma na świecie takiej rzeczy, której nie naprawi sernik."
Alexandra Ivy "Drapieżna ciemność"


Puszysty, wilgotny, rozpływający się w ustach- taki powinien być dobry sernik
Pewnego słonecznego dnia postanowiłam zrobić coś z chudego twarogu i pierwsze co wpadło mi do głowy to SERNIK. Nie chciało mi się robić wielkiej blachy ciasta, a że ostatnio kupiłam silikonowe foremki na muffiny to stwierdziłam, że właśnie w takiej formie powstaną serniczki. Nie chciałam też używać do zrobienia spodu gotowych ciasteczek, więc stworzyłam masę z płatków owsianych, daktyli i wiórków kokosowych. Wyszło smacznie i słodko! 


Serniczki na spodzie z płatków owsianych.



Składniki (11-12 foremek muffinkowych):

SPÓD

7 łyżek płatków owsianych górskich
6 sztuk daktyli suszonych
3 łyżki wiórków kokosowych
1 łyżeczka oleju kokosowego


MASA SERNIKOWA

250g twarogu chudego (1 kostka)
2 jajka
150g jogurtu naturalnego
30g (pół opakowania) budyniu krówkowego/waniliowego bez cukru
2-3 łyżeczki ksylitolu lub innego słodzidła

Przygotowanie:

Zalać daktyle wrzątkiem i namaczać je około 15 minut. Zblendować na spójną (nie musi być gładka) masę suche płatki owsiane, namoczone daktyle, wiórki kokosowe wraz z olejem. Masę przełożyć do foremek na spód i odłożyć je na bok w celu przygotowania serowej masy.
Oddzielić białka od żółtek i ubić je ze szczyptą soli na sztywną pianę. W osobnej misce zblendować twaróg z jogurtem, ksylitolem, budyniem i oczywiście żółtkami. Delikatnie połączyć obie masy i przełożyć do foremek na zrobiony wcześniej spód. 
Foremki włożyć do nagrzanego na 180 stopni piekarnika i piec przez około 40 minut.

SMACZNEGO!



Już w środę na blogu pojawi się przepis na dwukolorowe babeczki z jagodami i polewą czekoladową :)
Zachęcam do komentowania wpisów i śledzenia mnie na facebooku i instagramie <3
Kasia Łakomczuszek

Komentarze

Popularne posty