Marchewkowo-tymiankowe klopsiki wieprzowe z cebulowym sosem.

"W walce między sercem a mózgiem zwycięża w końcu żołądek."

Stanisław Jerzy Lec


Kiedy nie mam pomysłu na obiad, a w lodówce czeka na swoją kolej mięso mielone (ja miałam wieprzowe, ale może być dowolne) to często robię spaghetti z sosem, lub kotlety mielone, ale dziś postanowiłam zrobić gotowane klopsiki, którymi zajadał się też mój synek!
Do tego zrobiłam delikatny sos z cebuli, który świetnie się z nimi komponuje.


Marchewkowo-tymiankowe klopsiki wieprzowe z sosem cebulowym.



Składniki (2 osoby):

KLOPSY

250g mięsa mielonego z szynki wieprzowej
1 mała marchew lub pół dużej startej na drobnych oczkach tarki
50g przecieru pomidorowego
4 łyżki otrębów pszennych
1 jajko
2 łyżeczki posiekanego świeżego tymianku ew. suszonego
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1 łyżeczka przyprawy mix bez soli
pół łyżeczki ostrej papryki
sól i pieprz

SOS

1 duża cebula
szklanka wody
100ml mleka
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżeczka oleju kokosowego lub masła
sól i pieprz

Przygotowanie:

W misce zagnieść razem składniki na klopsy, aby się ze sobą połączyły w zwartą masę. Zagotować pół garnka wody. Formować klopsiki wilgotnymi rękami i wrzucać na gotującą się wodę. Klopsiki powinny być podobnej wielkości, aby ugotowały się w tym samym czasie. Po około 20 minutach sprawdzić jeden klopsik, czy po przecięciu jest już gotowy. Jeśli klopsy są gotowe, wyjąć je na talerz.
W trakcie gotowania klopsów można zrobić sos cebulowy. Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na łyżeczce oleju kokosowego. Gdy cebula będzie przyrumieniona, zalać ją wodą i gotować do miękkości. W szklance zmieszać mleko z mąką i odrobiną wody z patelni. Płyn bez grudek przelać na patelnię i energicznie mieszając połączyć z cebulą tak by powstał sos. Dodać sól i pieprz do smaku.

Gotowe klopsy przełożyć na patelnię z sosem, aby były nim pokryte.
Klopsiki można podawać z dowolnymi dodatkami, u mnie była to kasza jęczmienna wiejska.

SMACZNEGO!



Zachęcam do komentowania wpisów i śledzenia mnie na facebooku i instagramie <3
Kasia Łakomczuszek

Komentarze

Popularne posty